Başlangıç > Özel Röportaj, Güncel > Freud: Sapık Değilim Abazayım

Freud: Sapık Değilim Abazayım

Ünlü filozof Freud, hakkındaki eleştirileri sadece LakirtiHaber.com için cevapladı. Bodrum’daki evinde, telaştan uzak bir hayat tarzını seçen Sigmund Freud, yıllara meydan okurcasına aynı dinamizmi koruyor. Her sabah güne spor yaparak başlayan ve mahalle kahvesinde dostlarıyla sohbete bol bol zaman ayıran Freud’a biz de merak ettiklerimizi sorduk. İşte çarpıcı başlıklar:

Sapık Değilim Abazayım!

“Çocuğun meme emmesini yorumlamam yanlış anlaşıldı. Dediklerim dinlenmeden, kitaplarım okunmadan sapık damgası yedim. Oysa amacım o zamanlar hoşlandığım kız tarafından dikkate alınmaktı. Bir hata yaptıysam bunun adı sapıklık değil abazalıktır.” şeklinde konuşan Freud, artık bu hataların esiri olmak istemediğini belirtti.

Ego ve Süper Ego tamamen uydurmaca!

Ankara Üniversitesi Psikoloji bölümünde okuduğu dönemde ilk kez bir ödev içerisinde kullanığı Ego ve Süper Ego kavramlarının tamamen uydurmaca olduğunu da samimi olarak itiraf eden Freud, “Otobüse binerken EGO yazısını gördüm. Oradan bir kurmaca ile yola çıktım. Yaptıklarıma yıllarca saygı duyan herkese teşekkür ederim. Önce yalan söyledim sonra ben de inandım. Fakat gelin görün ki böyle bir şey yok!” dedi.

En Büyük Dostları Çomar ve Kumar

Ziyaretimiz sırasında bir an olsun Freud’u yanlız bırakmayan Çomar’la Kumar da dikkatimizden kaçmıyor.Freud’a göre kendisinin en yakın dostu bu köpeklermiş. Freud “Onları da kendime benzettim.”diyerek basıyor kahkahayı. Günün sonunda bu büyük filozofu, evi ve köpekleriyle başbaşa bırakarak ayrılıyoruz. Neme lazım şimdi huyu suyu bulaşmasın!

Bookmark Freud: Sapık Değilim Abazayım

Kategoriler:Özel Röportaj, Güncel
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

