Başlangıç > Özel Röportaj, Güncel > Süleyman Demirel: Bir oğlum olsaydı da siyasete soksaydım

Süleyman Demirel: Bir oğlum olsaydı da siyasete soksaydım

Uzun zamandır suskunluğunu bozmayan eski cumhurbaşkanı Süleyman Demirel LakırtıHaber.com mikrofonları için konuştu. İşte hazır cevaplılığından ve enerjisinden hiç bir şey kaybetmeyen “Çoban Sülü” den gündemi değiştirecek sözler.

Bir oğlum olsaydı da siyasete soksaydım

Söze Necmettin Erbakan’ı kıskandığını belirterek başlayan Demirel, “Fevkalade büyük başarılar yaşadım fakat bu başarıları devredebileceğim bir oğlum olmaması beni derinden yaralıyor. Son dönemde Erbakan Hocayı görünce ‘Keşke benim de bir oğlum olsaydı da onu siyasete sokup bir parti devretseydim’ diye kendi kendime söyleniyorum. Doğru Yol’un başına kimi getirdiysek olmadı. ” diyerek derdini bizimle paylaşıyor. Yeğeninin de bankacılık sektörüne yöneldiğini ifade eden Süleyman Demirel, siyaset için gerekli şiveye sahip olmadığı için vazgeçtiğini belirtti.

Darbeyi gördüm ağlamadım. Şimdiki nesile anlam veremiyorum.

O dönemin siyasetçilerinden söz açılınca Süleyman Demirel hasretle anlatıyor o günleri. Halkçı Ecevit’le atışmalarını bile özlediğine değinirken, “Kaç tane darbe gördük, kaç cumhurbaşkanı geçirdik ama en zor günde bile ağlamadık. Darbe olunca Ecevit’le oturur ‘Yine mi yahu?’ diyerek söylenirdik ama ağlamazdık. Şimdiki siyasetçilere bakınca gözleri musluk gibi. Her dakka akıyor.” dedi.

Castro kömür dağıtsın

Fidel Castro’nun “sakal sünnettir” açıklamasını yadırgadığını söylerken, “Kendisi bilinmeyen bir konu ifade etmemiştir. Pek çok değerli din alimimiz bu konuda benzer görüşler belirtirler. Ben bu açıklamayı Küba’da bulunan Müslüman’ların oyunu almaya yönelik ucuz bir hamle olarak değerlendiriyorum.” dedi. Din konusunun son derece hassas bir konu olduğunu da belirten Demirel, “Oy peşinde koşarken dikkat etmek lazımdır. Eğer oy almak istiyorsa kömür dağıtsın.Bu işleri karıştırmasın. ” diyerek AKP hükümetine de bir anlamda mesaj gönderdi.

Son yapılan anketlere göre Fidel Castro devrimcimizdir diyenlerin oranından oldukça sert bir düşüş yaşanmıştı. Bu sebeple Fidel Castro’nun farklı bir seçim politikası izleyeceği kulislerde konuşulmaktaydı.

Bookmark Süleyman Demirel: Bir oğlum olsaydı da siyasete soksaydım

Kategoriler:Özel Röportaj, Güncel
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

